Blogda Ara

21 Aralık 2012 Cuma

TAVANARASI - BEYOĞLU ASMALIMESCİT

Burası benim Beyoğlu'nda yemeklerini ve ortamını sevdiğim ilk 10 mekandan birisidir kesinlikle. Benim gibi fazla kasıntı ortamlardan çok sıcak cafe tarzı yerleri seviyorsanız, arkadaşlarınızla oturup muhabbet etmek istiyorsanız ve hatta ekmeği salataya çekinmeden bandırmak istiyorsanız Tavanarasında doğru yerdesiniz. 

Yeri gayet basit aslında ama bir kez bilenle gitmekte fayda var. Zira girişinde kocaman tavanarası falan diye yazı yoktur. Bir apartmanın en üst katındadır ve sadece asansörle çıkılır. Güzel olansa asansörden adımınızı attığınızda Tavanarasına adım atmışsınızdır şaşırmayın. Asmalımescit caddesine giriş yaptınız ( tünel tarafından değilde cadde tarafından ) solunuzda Gümüşyan restaurant ve hotel kalacak şekilde 20-30 metre gittiniz sağda bir apartmanın girişinde yazar küçük harflerle Tavanarası. 

Peki geldik ne mi yenir burada ? Kesinlikle cevap güveç yemekleridir. Zira burası güveçte yapılan yemekleriyle meşhurdur. Şefin tabağını seçerek birkaç çeşit yemeği aynı anda tadabilirsiniz. 
Ama ben başka bir şey istiyorum diyorsanız çeşit çok hepside lezizdir. Fiyatlar orta seviyedir. İçki içmek isteyene çeşit gayet yeterli. ama içki fiyatları çokta cazip diyemem. 

Kaç kez geldiğimi hatırlamıyorum buraya ama her getirdiğim arkadaşım memnun kaldı buradan. Üstüne onlarında favori mekanlarından birisi oldu. Mekan çokta büyük falan değildir öyle. Rezervasyon kabul etmezler. Zira akşam iş çıkışından sonra genelde kalabalık olur. Hatta yer bile bulamazsınız. 


Benim favorim güveçte kaşarlı mantarlı kuşbaşılı et. Ama siz tavuk seviyorsanız veya mantar sevmiyorsanız vs vs hepsi mevcut. Gitmediyseniz bir gün acıkınca istiklalde direk buraya gidin. Şimdiden afiyet olsun. 

 






Hiç yorum yok: